Tuesday, May 13, 2008

Vis mæ våren.



Kalenderen viser 13. mai, sola skinner utenfor vinduet og våren er i aller høyeste grad i annmarsj. Allerede har årets første molotur gått av staben, med barsk og bram gikk jeg og Kristine å satt oss i solveggen på yttersiden av Bodøs vakreste oppholdsted på denne tiden av året. Allerede 23. April var dette et faktum, der vi satt med oppbrettede bukser og barføtter. For en idyll, alt er så fantastisk nå om våren. Det er akkurat som det er lettere å leve. Som om alle bekymringene bare forsvinner. De pakkes inn i skapet sammen med boblejakka, lua og vottene. Som om blomstrene som springer fram med sine vakre farger jager vekk alle sorger som tynget oss etter den lange, mørke vinteren.
Nå skal det jo sies at for min del er ikke alle bekymringer helt vekke. Jeg er fullt og helt klar over at det gjenstår fire tentamener, og i alle fall én eksamen før jeg virkelig kan ta fri og nyte livet. Men det ligger mer motivasjon i solstrålene som skinner utenfor mitt vindu, enn det gjør i noen som helst læreplan. For bare vent. Snart er det tid for is-krem, moloen, soling, bading, forelskelse, vennskap, kjærlighet og alt det fine denne tiden har å by på. :)

No comments: